PrintFrendly

2015. április 3., péntek

Tojáslinzer

Nincs ünnep linzer nélkül. Most alkalomhoz illően tojás formában készült. Az ötletet ezúton is köszönöm szépen Juditkának! Bár a saját, jól bevált alapreceptemet használtam, ez igazából csak egész picit tért el az övétől. Sajnos nem volt ilyen ovális formám, de feláldoztam egy nagyobb pogácsa szaggatót és magam hajlítottam a kívánt alakra.


Hozzávalók kb. 20 db linzerhez:
*30 dkg liszt
*1 tk sütőpor
*1 csipet só
*1 tasak vaníliás cukor
*20 dkg vaj/margarin
*10 dkg porcukor
*1 tojás sárgája
*1 citrom reszelt héja
*baracklekvár a töltéshez

A lisztet elkeverjük a sóval, a sütőporral, majd hozzáadjuk a cukrokat, a tojás sárgáját, a vajat/margarint és belereszeljük a citrom héját.
Alaposan összedolgozzuk.
Lisztezett felületen kb. 3-4 mm vastagra elnyújtjuk. (Én nem szoktam a tésztát hűtőben pihentetni.)
Egy tojás formájú kiszúróval kiszaggatjuk, majd minden második közepére lyukat készítünk egy egész kicsi pogácsa szaggatóval.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk.
Előmelegített sütőben 180 fokon 8 perc alatt megsütjük.
Hagyjuk kihűlni.
Majd egy teli és egy lyukas linzert egy kiskanál lekvárral összeragasztunk.
Porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

5 megjegyzés:

  1. Kedves Andi!

    Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok Neked és a családodnak is sok szeretettel!

    (Tegnap megcsináltam az alma palacsintabundában elnevezésű nagyszerű édességet. Ma már elkészült a második adag is, akkora sikere volt. Köszönjük a szuper recepteket!)

    Üdv,

    Andi (Orbán Andrea Viktória)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi, Köszönöm szépen a jókívánságokat!
      Boldog vagyok, hogy tetszenek a receptek. Az almás finomság pedig nagy kedvenc nálunk is :-) Neked és kedves családodnak is kellemes húsvétot kívánok!
      Szeretettel: Andi

      Törlés
    2. Köszönjük szépen! Andi

      Törlés
  2. Szia Andi!
    Megcsináltam a tojáslinzereket én is köszi az ötletet nekem sem volt ilyen kiszúróm én is pogi szaggatót hajlítottam meg.Kellemes Húsvéti ünnepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Karamella, Köszönöm szépen. Nagyon örülök, hogy elkészítetted. Kedves egészségetekre és én is kellemes ünnepet kívánok! :-)

      Törlés