PrintFrendly

2015. március 21., szombat

Kakaós-csokis félkiflik

Pár napja nem jelentkeztem új bejegyzéssel. Itt a napsütés és sok időt töltünk a kertben. Történt egy sajnálatos dolog is, Férjem Nagypapája elhunyt és vidékre utaztunk. De most ismét bekapcsoltam a sütőt és egy finom, kakaós-csokis kalácsot készítettem. Mikor bedagasztottam, még nem tudtam, hogy mi készül, csak azt, hogy édes kelt lesz. Majd jött egy ötlet, hogy félkiflire formázzam. Picit sütés közben kifolyt némi töltelék, de így is maradt benne elegendő. Puha, csokis, édes. Délután pedig ismét irány a kert :-)



Hozzávalók 16 db kiflihez:
Tésztához:
*50 dkg liszt
*0,5 kk só
*2,5 dkg friss élesztő
*2 dl tej
*3 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 egész tojás
*10 dkg vaj/margarin
Töltelékhez:
*5 púpos ek cukor
*3 ek cukrozatlan kakaópor
*5 dkg süthető csokiforgács
*3-4 ek olaj (vagy olvasztott vaj/margarin)
Lekenéshez:
*1 egész tojás

Az élesztőt a meleg, de nem forró tejbe morzsoljuk, megszórjuk 1 evőkanálnyi cukorral és hagyjuk felfutni.
A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót.
Hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a maradék cukrot, a vaníliás cukrot, a tojást, a vajat/margarint és alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát 8 egyenlő részre osztjuk és gombócokat formázunk.
Letakarva hagyjuk 10-15 percet kelni.
Majd egyesével négyszögletesre, kb. 2-3 mm vastagra elnyújtjuk.
Lekenjük olajjal és megszórjuk a kakaós cukorral, valamint kevés csoki forgáccsal. (A csokit ajándékba kaptam, ha nincs ilyen otthon, akkor reszelt étcsokoládéval is helyettesíthető.)
A felső résztől kezdve szorosan feltekerjük.
Középen egy éles késsel kettévágjuk. Hajtással lefelé sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük.
Letakarva további 30 percet kelesztjük.
Lekenjük egy egész, kissé felvert tojással.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 15 perc alatt megsütjük.
Rácson hagyjuk kihűlni.
Vékonyan porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a kiflid, ezt a technikát eddig még nem ismertem. Biztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Éva, tényleg fincsi volt, érdemes kipróbálni :-)

      Törlés