PrintFrendly

2015. március 26., csütörtök

Újhagymás krumplikrémleves

Nagyon rossz étvágyú gyermekem a húslevesen kívül nem igazán akar levest fogyasztani. Tegnap azzal jött haza az oviból, hogy golyós leves volt, amit nagyon fincsinek vélt. (Sárgarépa krémleves levesgyönggyel.) Nem igazán szoktunk csak ritkán levesgyöngyöt használni, de azt gondoltam, ha ez kell ahhoz, hogy a gyerek egyen pár kanál levest, akkor legyen. Korán reggel bicóra pattantam és a közeli boltban vettem egy tasakkal. Délelőtt készítettem egy újhagymás krumplikrémlevest. Kellemesen krémes, az újhagyma nem túl intenzíven érzik rajta, de mégis finom ízt kölcsönöz a levesnek. Délben megyek a gyerekért. Ezután derül ki, hogy bejön-e a csal vagy sem :-)



Hozzávalók 4 főre:
*5 egész nagy db krumpli (tisztítva mérve 50 dkg)
*4 kisebb szál újhagyma
*2 ek olaj
*1 csapott kk só
*1 púpos tk házi ételízesítő (esetleg 1 leveskocka)
*2 dl főzőtejszín (20%-os)
*1 liter víz 

A megtisztított, meghámozott krumplit felkockázzuk.
Az újhagymát felkarikázzuk a zöld szárával együtt.
A hagymát az olajon üvegesre pároljuk, majd a krumpli hozzáadva jól átforgatjuk.
Felengedjük 1 liter vízzel, ízesítjük sóval, házi ételízesítővel (esetleg leveskockával) és fedő alatt addig főzzük, míg a krumpli megpuhul.
Ezután a tűzről lehúzva merülő mixerrel pépesítjük. (Én hagytam benne pár kocka krumplit egyben.)
Ezután a tejszínnel krémesítjük, jól átkeverjük.
Melegen kínáljuk. 

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése