PrintFrendly

2019. január 15., kedd

Kukoricás kenyérke


Eddig csak sima búzalisztes, és vegyes lisztes kenyérkékkel próbálkoztam. Most pedig a kukoricás volt soron. Roppant egyszerű, pár perc alatt összeállítható. Az élesztőt sem szükséges futtatni, csak elkeverni a langyos vízbe, sőt most a cukrot is elhagytam a gombák beindulásához. Az útifű maghéj arra való, hogy ne essen morzsáira, hanem rugalmas legyen a végeredmény. Én a helyi kis százforintos jellegű boltban vásároltam, de láttam már a nagy gazdaságos hipermarketben is a gluténmentes soron.
Puha, kívül ropogós kenyér lett belőle, ami remek kísérője volt a töltött káposztának.
Hozzávalók:
*35 dkg kukoricaliszt
*2 púpozott kk só
*3,5 dkg útifű maghéj
*6,8 dl langyos víz
*1,7 dkg friss élesztő
*3 ek olaj (+1-2 ek a lekenéshez)

A lisztet elkeverjük a sóval és az útifű maghéjjal. A langyos vízbe morzsoljuk az élesztőt, jól elkavarjuk és hozzáadjuk a liszthez az olajjal együtt. Alaposan összedolgozzuk. Az elején folyékony, de utána lágy, de nem ragadós tésztát kapunk. Kukoricalisztes felületen kis veknit formázunk. Sütőpapíros kenyérformába (25*11 cm) rakjuk. Letakarva addig pihentetjük, míg a sütő bemelegszik. 
Késsel bevágjuk, olajjal lekenjük. 
210 fokon alul-felülsütéssel kb. 60 perc alatt megsütjük. 
Rácson hagyjuk kihűlni, majd szeleteljük.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése