PrintFrendly

2013. augusztus 6., kedd

Mákos cukkinikocka citrommázzal

Az egyik közösségi oldalon böngésztem, amikor megláttam egy képet, ezzel a sütivel. Rögtön a linkre kattintottam, egy szlovák oldal volt. Már akkor tudtam, ez lesz ma az ebéd második fogása.
Gyors fordítás és már reszeltem is a cukkinit. Nagyon hamar kész volt, bő egy óra alatt. Először azt gondoltam, elég rá egy kis porcukor, de meggondoltam magamat, lesz ami lesz, kikavarom a citrommázat. Milyen jól tettem. Így az igazi! A citrommal nagyon passzol a mákos íz. Isteni lett, mindenkinek jó szívvel ajánlom, míg tart a cukkini szezonja.


Hozzávalók:
  • 1 közepes zsenge cukkini (kb. 50 dkg)
  • 40 dkg liszt
  • 1 tasak sütőpor
  • 5 dkg egész mák
  • 5 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 2 dl olaj
Tetejére:
  • 25 dkg porcukor
  • 1 közepes citrom leve
Tepsihez:
  • 2 dkg margarin
  • 1 ek liszt
 A cukkinit alaposon megtisztítjuk, a héját, ha nem kemény, rajta hagyhatjuk.
(Én nem szeretem, ha még apró mag kezdemények is vannak a közepében, ezért azt kivágtam.) A reszelő nagy lyukán lereszeljük. Picit kinyomkodjuk belőle a levet, de nem szükséges teljesen kifacsarni.
A lisztet egy tálba szitáljuk, majd elkeverjük benne a mákot és a sütőport.
A sütőt előmelegítjük.
Egy tepsit (38*28 cm) kikenünk margarinnal és megszórunk kevéske liszttel.
A tojásokat egy tálba ütjük, a cukorral habosra kavarjuk.
Beleöntjük az olajat, majd a cukkinit is és jól összeforgatjuk.
Legvégén a mákos lisztet is hozzáadjuk, azzal is jól elkeverjük.
A sűrű tésztát a lisztezett tepsibe simítjuk.
180 fokon 25 perc alatt hőlégkeveréssel megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzük.
Hagyjuk langyosra hűlni.
A porcukrot egy tálkába szitáljuk, majd ráfacsarjuk a citrom levét és sűrű, fényes mázzá keverjük.
A majdnem kihűlt tészta tetejére simítjuk.
Hagyjuk megszilárdulni.
Forró vízbe mártott és szárazra törölt éles késsel szépen szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése