PrintFrendly

2013. augusztus 26., hétfő

Rózsafánk - Váncza recept

Eddig még csak egy alkalommal sütöttem sütőporos fánkot, de nem lett a kedvencem. A rózsafánkot már kinéztem magamnak, de csak most vettem rá magamat, amikor megláttam A mi Süteményes könyvünk Ma oldalán. Olyan egyszerű és mégis nagyon dekoratív édesség.
Hamar össze lehet állítani és a korongok szaggatása és vagdalások ellenére is ment szaporán a dolog. Annyi volt a gondom, hogy a tejföl nagy evőkanálnyira sikeredett és elég ragadós lett a tészta, de tettem még hozzá 2 ek lisztet és akkor már könnyebben tudtam vele dolgozni. 
Sütőporossága ellenére finom lett, nem szívta meg magát sok olajjal sem. 

Hozzávalók 10 rózsafánkhoz:

  • 35 dkg liszt
  • 1 tasak Váncza-sütőpor
  • 1 nagy csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 3 egész tojás
  • 3 ek tejföl
  • Olaj bőven a sütéshez
  • Porcukor a szóráshoz

Minden hozzávalót egy tálba teszünk és alaposan összedolgozzuk.

Lisztezett felületen vékonyra, kb.3-4 mm vastagra nyújtjuk.

4 különböző méretű, lisztbe mártott pogácsa szaggatóval azonos mennyiségű korongokat szaggatunk.
Minden korongot egy éles késsel bevagdalunk. 
A legnagyobb koronggal kezdve egymásra rakjuk a négy különböző méretű tésztát. Közben a korongok közepét kicsit megkenjük vízzel, hogy összeragadjanak.
Legvégül az ujjunkkal középen összenyomjuk. 
Bő olajat forrósítunk, majd a fánkokat belerakjuk. Közepes lángon, gyakran megfordítva világos barnára sütjük a rózsákat.

Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsöpögni.

Porcukorral meghintve kínáljuk.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, gratulálok:))
    Örülök hogy részt veszel az utolsó játékban,de remélem nem utoljára sütöttél a blogból.
    Szeretettel várlak máskor is:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Mónika :-) Sok finomság tetszik a blogról, lesz még folytatás :-)

      Törlés
  2. Előzőnap ellehet készíteni ,? Meddig áll el ?

    VálaszTörlés