PrintFrendly

2013. augusztus 24., szombat

Szilvás-fahéjas sütemény tejfölös tésztából

Ma a férfiak kezében volt a fakanál és bográcsban főtt az ebéd. A desszert volt az én feladatom. Ezt a könnyű, puha tésztájú, gyümölcsös süteményt készítettem.

Hozzávalók:
Mérőedénynek a tejfölös poharat használtam.

Tésztához:

  • 1 pohár (30 dkg) liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 púpos tk őrölt fahéj
  • 1 késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • 3 tojás
  • 1 pohár cukor (20dkg)
  • 1 pohár (3,3 dl) tejföl
  • ½ pohár (1,5 dl) olaj
  • 20 kisebb szem szilva

Tepsi kikenéséhez:

  • 2 dkg margarin
  • 1 ek liszt
A szilvát alaposan megtisztítjuk, kettévágjuk, és a magokat kiemeljük.
A sütőt előmelegítjük.

Egy közepestől picit nagyobb méretű tepsit (24*39 cm) kikenünk margarinnal és megszórjuk kevéske liszttel.

A sütőport elkeverjük a lisztben a fahéjjal és a szegfűszeggel együtt.

A tojásokat a cukorral gépi habverővel a legmagasabb fokozatosan kb. 3-4 percig verjük.

Hozzákeverjük a tejfölt és az olajat.

Legvégül beleszórjuk a sütőporos-fűszeres lisztet és alaposan összeforgatjuk.

Az előkészített tepsibe simítjuk a sűrű masszát.

A szilva fél szemeket élével szép sorban a masszába nyomkodjuk.
180 fokon hőlégkeveréssel 40 perc alatt megsütjük.
Tűpróbával ellenőrizzük.

Porcukorral meghintve kínáljuk.

Akik elkészítették:



1 megjegyzés:

  1. Finom, mentem és megsütöm! Van nekem is egy nagyon jó szilvás pitém, amikor kéred leírom!! Üdv. Évi

    VálaszTörlés