PrintFrendly

2016. július 17., vasárnap

Cukkinis csirkenyárs bundában sütve



Volt egy kis darab cukkini a hűtőben, amit mindenképpen fel akartam használni. Így egy kis csirkével nyársra tűztem és bundában megsütöttem. Igazán könnyű, finom fogás lett. A hús és a cukkini is kellőképpen megpuhult. Nem túl nagy adag, 6 kisebb nyárs készült belőle. Hullámos sültkrumplit és savanyút kínáltam hozzá.
Hozzávalók 2 főre:
*1 nagyobb csirkemell filé
*1 tk csirke fűszersó
*1 kisebb, zsenge cukkini
*1 kk fokhagyma granulátum
*2 ek liszt a forgatáshoz
*Kb. 4 dl olaj a sütéshez

Bundához:
*1 nagyobb tojás
*0,5 kk só
*1 nagy csipet őrölt bors
*3 nagy gerezd zúzott fokhagyma
*2 jó púpos ek liszt
*Kb. 0,6 dl tej

Először a megtisztított csirkemellet kb. 2*2 cm nagyságú kockára vágjuk és meghintjük fűszersóval.
A cukkinit kb. 7-8 mm vastag fél karikára vágjuk és meghintjük fokhagyma granulátummal.
A saslik pálcákat félbe törjük és a csirkét a cukkinival felváltba ráhúzzuk.
Egy tányérba lisztet szórunk a forgatáshoz.
Egy másik tálba a tojást a fűszerekkel, majd a liszttel elkeverjük, végül a tejjel sima, sűrű masszát kavarunk.
Egy serpenyőben kb. másfél ujjnyi olajat forrósítunk.
A nyársakat először megforgatjuk a lisztben, majd a masszában. Ha nem fedi be elsőre, akkor egy kanállal érdemes kicsit rákanalazni, hogy mindenhol érje a tészta.
Kicsit lecsepegtetjük, majd a forró olajban, közepestől kicsit mérsékeltebb lángon szép barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése