PrintFrendly

2014. szeptember 22., hétfő

Csigatészta házilag

Anyukámmal lánykoromban gyakran készítettünk csigatésztát. Minden nagyobb ünnep előtt hetekkel leültünk és 1-2 tojásból összeállított tésztából sodorgattuk a levesbe valót. Természetesen egyszerre nem lett soknak mondható tészta, de sok kicsi sokra megy alapon egy idő után szép kis mennyiség jött össze. 
A hétvégén én is nekiláttam és szép sárga házi tojásból gyúrtam egy adagot. Egyedül azért lassabban megy, de a végeredményben olyan jó érzés gyönyörködni és még jobb elfogyasztani :-)
Hozzávalók:
  • 1 nagyobb házi tojás
  • 8-10 dkg liszt
A tojást egy tálkába ütjük és fokozatosan adagoljuk hozzá a lisztet. Közben kézzel összegyúrjuk. Ne legyen a tészta se túl lágy, (mert akkor ragadni fog) se túl kemény. Sohasem sikerül azonos mennyiségű liszttel készíteni, mert nem egyforma méretűek a tojások és a liszt minősége is változó. Most épp kb. 9,7 dkg lisztet "vett fel" a tojás.

Ha jól összedolgoztuk, konyharuhával letakarjuk, a tésztanyújtót összeszereljük. Egy darabka tésztát letépünk, golyóvá dolgozzuk és a tésztanyújtó gép legvastagabb fokozatán kezdve (nekem 8 van rajta) elkezdjük nyújtani és mindig kisebb egységre állítva egyre vékonyabbra nyújtjuk. Ez a képen szereplő egy 3-as vastagságú.
Gép hiányában ezt a műveletet sodrófával is végezhetjük, ami kicsit több időt vesz igénybe. 
Egész kisméretű rombuszokra vágjuk, amit érdemes gyorsan letakarni, hogy ne száradjon meg nagyon.

A csigakészítőre teszünk egy tésztát, a kis sodró rúd végét a rombusz szélesebb végére helyezzük, az ujjhegyünkkel a tészta sarkát átfordítjuk a rudacskán és a tésztát a bordás szerkezeten átfordítjuk, csigát sodorva. Majd az ujjunkkal lazán lehúzzuk a rudacskáról a tésztát.
Konyharuhára téve hagyjuk megszáradni.
Ha nem használjuk fel azonnal, akkor 1-2 nap alatt szépen megszárad.
Papírszalvétával kibélelt papírdobozban vagy üvegben sokáig eláll.

7 megjegyzés:

  1. Andi!

    Nagyon ügyes vagy, gyönyörű a tésztád! Szeretném megkérdezni, hol lehet beszerezni a "csigacsinálót"?
    Régóta szeretném megtanulni a tészta készítését, de sehol sem találtam ilyen eszközt.

    Köszönettel:

    P.Lili

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Köszönöm szépen a dicséretet. A csigacsinálót Anyukámtól kaptam, egy szabolcsi kis város egyik háztartási üzletében találta. 250 Ft volt. Érdemes ilyen típusú boltokban érdeklődni.

      Törlés
  2. Köszi a fotókat ... most már kipróbálhatom! :)
    Plilyy Palancsaa az én csigacsinálomat a Mesterségek Ünnepén szereztem be :)

    VálaszTörlés
  3. Én ebay-en találtam csiga csinálót.

    VálaszTörlés
  4. Szia az ilyen fa csigatészta gyártot hol vetted kapras? Köszönöm válaszod

    VálaszTörlés