PrintFrendly

2014. június 14., szombat

Házi ételízesítő

Bevallom, eddig előszeretettel használtam leveskockát, bár a lelkem mélyén tudtam, hogy csak a jó Isten a megmondhatója mit is tartalmaz. Régi elhatározás volt, hogy egyszer úgyis készítek házi ételízesítőt, de rejtély, hogy miért is vártam eddig. Végül belevágtam. Az itthon lévő zöldségekből válogattam össze párat, jól megtisztítottam. Tulajdonképpen csak ez a fázis a hosszadalmas, a többi már megy gyorsabban. Három közepes üveget töltött meg a tömény zöldségaroma, aminek isteni az illata. Természetesen az összetevők és az arányok tetszés szerint variálhatók az otthon lévő alapanyagokból. Elég sós, ezt mindenképpen figyelembe kell venni a felhasználáskor. Azt, hogy meddig áll el, csak később tudom majd megmondani, de a biztonság kedvéért a hűtőben fogom tárolni.

Hozzávalók 3 közepes üvegnyi ételízesítőhöz:
*4 nagy szál sárgarépa
*4 nagy szál petrezselyem
*3 nagy fej vöröshagyma
*2 nagy gerezd fokhagyma
*1 nagy fej zeller
*3 kisebb zsenge karalábé
*3 kisebb fehér paprika (csumája nélkül)
*1 nagy csokor friss petrezselyemlevél
*1 kis csokor friss zellerlevél
*20 dkg só / ételízesítő 1 kg-jaként 

Minden zöldséget alaposan megtisztítunk, kisebb darabokra vágunk.
Késes aprítóban vagy botmixerrel jól összeaprítjuk.
Lemérjük és kg-onként 20 dkg sót adunk hozzá. Nálam 1,2 kg lett a fenti mennyiségből és 24 dkg sót kevertem hozzá.
Jól összeforgatjuk, és addig hagyjuk állni, míg az üvegeket kifertőtlenítjük, kiszárítjuk.
Megtöltjük az üvegeket, lezárjuk és hűtőben tároljuk.

1 megjegyzés:

  1. Én már készítettem, nagyon jól eláll a polcon is hónapokig, nem kell hűtőben tárolni!

    VálaszTörlés