PrintFrendly

2018. augusztus 5., vasárnap

Egyszerű fűszeres szilvás pite


Az egyik kedves szomszéd bácsitól kaptunk egy nagy szatyor szilvát. Finom volt, de egy kis része megmaradt, és már csak kerülgettük. Gondoltam egyet, és bekapcsoltam a sütőt, gyorsan készítettem egy kis pitét. Kellemesen fűszeres, és a szilvától jó szaftos desszert lett a végeredmény. Megérte miatta melegíteni a konyhát, hisz pillanatok alatt eltűnt a tálcáról.
Hozzávalók egy 26 cm-es pitéhez:
*15 dkg liszt
*1 csipet só
*1 csapott tk sütőpor
*1 és 0,5 tk őrölt fahéj
*10 dkg vaj
*2 közepes tojás
*8 dkg cukor
*1 kis doboz joghurt (1,25 dl)
*4 nagy szem szilva
*1 ek cukor+1 kk fahéj a forgatáshoz

A sütőt előmelegítjük. A piteformát kikenjük vajjal, megszórjuk liszttel.
A lisztet elkeverjük a sóval, sütőporral, fahéjjal.
A vajat kihabosítjuk a cukrokkal, a tojásokkal, végül a joghurttal. Beleszórjuk a lisztet és csomómentesre keverjük. Az előkészített formába simítjuk.
A megtisztított szilvákat ketté vágjuk, magjukat kiemeljük, majd megforgatjuk egy kevés cukor és fahéj keverékébe, végül héjjal lefelé a tésztába nyomkodjuk.
180 fokon hőlégkeveréssel tűpróbáig sütjük. Ez nekem kb. 30 perc volt.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése