PrintFrendly

2018. június 23., szombat

Málnaszörp és málnadzsem

A nagy melegben minden nap szednünk kellett a málnát, ami idén csodás termést produkál. Mivel elfogyasztani nem tudjuk mind, ezért egy részéből dzsem készült. Bevallom, az első adag magvakkal került elrakásra, az azért nem lett az a gasztronómiai élmény. A második körben már igencsak átpasszíroztam, és ez már az igazi. Igen ám, de olyan sok lett a „maradék anyag” a passzírozás után, hogy gondoltam egyet, és felöntöttem vízzel. Gondoltam lesz, ami lesz, szörpöt készítek belőle. Eddig málnából még nem próbáltam, de ha a menta és a citromfű már bevált, akkor azok sémájára kipróbálom. A végeredményt kóstolva rájöttem, hogy nagyon jól tettem. A gyerekkorom málnaszörpje jött fel emlékeimben, amihez a gyümölcsöt együtt szedtük a kert végében, és az itóka, amit anyukám olyan nagy gondossággal készített nekünk. Az első próbálkozást sorra követte a következő, és a következő adag, így egy ideig lesz mit kortyolgatni. De azért elég gyorsan is fogy. A dzsem és a szörp receptje most egyszerre kerül fel, mert szorosan összekapcsolódik a kettő.
Hozzávalók
4 kis üveg dzsemhez:
*1,2 kg málna
*30 dkg cukor
*1 tasak 3:1 zselésítő

4 kis üveg szörphöz:
*a passzírozásból visszamaradt gyümölcs/mag/héj
*1 liter víz
*1 nagyobb citrom
*70 dkg cukor
*1 kk citromsav

A málnát megmossuk, lecsepegtetjük, botmixerrel pürésítjük. Magas lángon felforraljuk, majd átpasszírozzuk. 
A málnavelőt felforraljuk, hozzáadjuk a cukorral elkevert zselésítőt. Kb. 2 percig forraljuk, majd az előkészített, fertőtlenített üvegekbe töltjük, lezárjuk.
A passzírozás során visszamaradt részt 1 liter vízbe áztatjuk, belefacsarunk egy citrom levét. Legalább egy éjszakát a hűtőben pihentetjük. 
Másnap sűrű szövésű anyagon ( textilpelenkán) átszűrjük. 
Felforraljuk, hozzáadjuk a citromsavval elkevert cukrot, és 25-30 percet hagyjuk zuborogva főni.
Az előkészített, csírátlanított üvegekbe töltjük, lezárjuk, száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.
Tetszés szerinti hígításban, vízzel, szódavízzel kínáljuk.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése