PrintFrendly

2018. április 28., szombat

Sajtos-tepertős kocka


Van úgy, hogy néha maradékmentés címszó alatt születnek a legjobb fogások. Most is így voltam vele, amikor benéztem a hűtőbe, és találtam egy adag tepertőkrémet. Nem is volt kérdés, hogy pogácsa készül belőle, de úgy döntöttem, hogy a veszteségek csökkentése érdekében nem kerek, hanem kocka formában. Igazán olyan lett, mint amilyennek képzeltem, könnyen lapokra szedhető, a teteje ropogós, a belseje pedig puha :-)
A recept megjelent a Kifőztük magazin áprilisi számában is.
Hozzávalók kb. 40 pogácsához
Tésztához:
*50 dkg liszt
*2 csapott kk só
*1 dl langyos tej
*2,5 dkg friss élesztő
*1 csapott kk cukor
*1 nagy tojás sárgája
*4 jó púpozott ek tejföl
*10 dkg zsír
Hajtogatáshoz:
*15 dkg tepertőkrém
*0,5 kk őrölt bors
Tetejére:
*1 tojás
*8 dkg reszelt sajt

Az élesztőt a tejben felfuttatjuk a cukorral. A többi hozzávalóval együtt könnyű, de nem ragacsos tésztát dagasztunk. Meleg helyen 1 órát kelesztjük.
Lisztezett felületen kisujjnyi vastagra, és téglalap alakúra nyújtjuk. Megkenjük a tepertőkrém felével, megszórjuk borssal. A pogácsáknál szokásos módon háromszor hajtogatjuk 15 perces pihentetések közbeiktatásával. A tésztát képzeletben 3 sávra osztjuk, a felső harmadot hajtjuk középre, az alsót rá, majd a jobb oldalát, és a bal felét is rá. A második hajtogatáskor megkenjük a maradék töltelékkel.
Az utolsó kelesztés után ujjnyi vastagra sodorjuk, késsel berácsozzuk, kisebb kockára vágjuk. Sütőpapíros tepsiben letakarva pihentetjük. 20 perc után a tetejét lekenjük tojással, megszórjuk sajttal.
180 fokosra előmelegített sütőben hőlégkeveréssel kb.17 perc alatt megsütjük.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése