PrintFrendly

2018. április 29., vasárnap

Mokka csiga


Aki követi a blog történetét, az tudja, hogy mennyire rajongok a kelt tésztákért. Legyen az sós vagy édes, jöhet bármikor, bármilyen formában. Folyton azon jár az agyam, hogy milyen újdonságot készíthetnék belőle. Most pedig egy másik kedvencemmel, a kávéval párosítottam. Első hallásra furának hangozhat, de a végeredmény minden kétséget kizár. Én imádtam, de ez most nem a gyerekeknek készült, ezért is csak fél adagot sütöttem, amiből így is 14 pihe-puha csiga lett.
A recept megjelent a Kifőztük magazin áprilisi számában is.
Hozzávalók:
Tésztához:
*25 dkg liszt
*0,5 kk só
*1,4 dkg friss élesztő
*1 dl langyos tej
*1 ek cukor
*1 kisebb tojás sárgája
*4,5 dkg vaj
Töltelékhez:
*2 ek olaj
*1 ek házi vaníliás cukor
*2 csapott ek cukor
*3 ek azonnal oldódó kávé
Lekenéshez:
*3 ek tej

Az élesztőt felfuttatjuk a tejben a cukorral, és a többi hozzávalóval rugalmas tésztát dagasztunk. Meleg helyen a duplájára kelesztjük. Lisztezett felületen 30*35 cm nagyságúra elnyújtjuk, megkenjük az olajjal, megszórjuk a cukrokkal elkevert kávéval. 
A szélesebb oldaláról kezdve szorosan feltekerjük, 2 cm vastag csigákra vágjuk, sütőpapíros tepsiben letakarva 20 percet pihentetjük. 
170 fokos sütőben hőlégkeveréssel 13 perc alatt megsütjük. 
Még melegen lekenjük tejjel. 
Ha kihűlt, porcukorral megszórva kínáljuk.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.



2 megjegyzés: