PrintFrendly

2018. április 3., kedd

Rizs a sütőből


Mint sokaknak, nekem is évekig gondot jelentett a rizs főzése. A könnyebbség kedvéért tasakosat használtam, ami vagy ropogós lett vagy szétfőtt, hiába tartottam be a főzési időt. Aztán meguntam. Párom anyukája régóta egy megszokott módon készíti, így én is fogtam magamat, hogy kipróbálom. Igen ám, de Ő nem mért semmit, így kicsit nehezebb lett az ügy, de a lényeget azért követtem. Az első próbálkozás, ami 1rész rizs, 2 rész víz aránnyal készült, nem lett jó. A sütési idő is túl soknak mutatkozott. Majd jött a következő, míg el nem értem a nekem is tetsző végeredményt. Ezt a metódust megtartom, és ezen túl ez lesz a nyerő. Ez a mennyiség egy étkezésre két felnőttnek és két gyereknek tökéletesen elegendő. Kimondottan erre a célra beszereztem egy olyan kis tálat, amit a gáztűzhelyen, és a sütőben is tudok használni.
Hozzávalók 4 főre:
*1 csésze rizs (3dl)
*1,5 csésze forró víz
*3 ek olaj
*1 kis fej vöröshagyma
*1 csapott kk só
*1 nagy csipet őrölt bors


A sütőt előmelegítjük. A megtisztított, apróra vágott hagymát az olajon üvegesre fonnyasztjuk, majd a rizst hozzáadva fehéredésig pirítjuk. Felöntjük a vízzel, ízesítjük a fűszerekkel. Alufóliával lefedve 180 fokos sütőbe toljuk, ahol hőlégkeveréssel kb. 25 percig sütjük. Majd a villával óvatosan átkavarjuk, és a fóliát visszatéve még hagyjuk 10-15 percet átgőzölni. Melegen kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése