PrintFrendly

2018. november 17., szombat

Csokoládétalpas-kardamomos zabkeksz


Egy kedves barátnőmnél kóstoltam először ezt a sütit, végül elkértem a receptet. Természetesen egy picikét variáltam a dolgokon, változott a fűszerezés és gondoltam egyet, csokiba mártottam. Ez nem a megszokott keksz típus, hisz különböző lisztek keverékéből, illetve édesítőszer felhasználásával készült. Ennek köszönhetően IR- és cukorbeteg diétába is illeszthető. Bevallom őszintén, megosztotta a családot. Egyik része nem kedvelte a TK liszt miatt, de szerintem a süti porhanyósságát a csoki ellensúlyozza, és még 2 nap múlva is omlós marad. 
A recept megjelent a Kifőztük magazin októberi számában is. 
A felhasznált ízesítőket a Fűszerész biztosította.
Hozzávalók 19 db-hoz
*10 dkg zabpehelyliszt
*10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
*10 dkg apró szemű zabpehely
*1 csipet só
*0,5 csomag sütőpor (6g)
*1 púpozott tk őröltkardamom
*1 csapott tk őrölt fahéj
*15 dkg vaj
*3 dkg négyszeres erősségű édesítő
*2 nagyobb tojás
a mártáshoz:
*10 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé
*1 tk vaj

A puha vajat simára keverjük az édesítővel, a tojásokkal, a vanília kivonattal, majd összedolgozzuk a száraz anyagokkal. 
Diónyi golyókat sodrunk, sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk mind. 170 fokra előmelegített sütőben hőlégkeveréssel 15 perc alatt megsütjük. Rácson hagyjuk kihűlni. 
A csokoládét a vajjal vízgőz felett megolvasztjuk, megmártjuk benne a kekszeket, és sütőpapíron hagyjuk, míg a csoki megköt.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése