PrintFrendly

2018. május 23., szerda

Karamell házilag


Már rég készültem karamellöntetet készíteni, mert nagyon birizgálta a kíváncsiságomat. Nagy rajongója vagyunk a karamellás tejnek is, ezért most bele is vágtam. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen pompás lesz a végeredmény. Bevallom őszintén, csak úgy minden nélkül én szívesen nyalogatom, mint édességet. De tervben van majd krémbe történő felhasználása is. Ízesíthetjük vele a kávénkat, kínálhatjuk palacsintához, gofrihoz öntetként. Nagyon egyszerű, lássuk, mit kell tenni.
Hozzávalók kb. 1 dl karamellhez:
*10 dkg cukor
*1 dl habtejszín

A cukrot barnára karamellizáljuk, azért közben vigyázzunk, hogy ne égjen meg. (Kavargatni nem szükséges.) 
Óvatosan hozzáöntjük a tejszínt és mérsékelt lángon addig melegítjük, míg a cukor teljesen elolvad. Hagyjuk kihűlni, üvegbe töltjük és hűtőben tároljuk. Pár napon belül érdemes felhasználni.

A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése