PrintFrendly

2018. február 25., vasárnap

Ostyás őzgerinc



Ez a finomság Párom kérésére készült. Anyukája szokta készíteni, de most nálunk is bekerült abba a bizonyos családi receptgyűjteménybe. Kicsit idegenkedtem a tojás miatt, de tökéletesen sikerült, nem történt semmi baleset (nem kapta össze), sőt nyers sem maradt.  Alig pár hozzávaló kell csak, és egy őzgerincforma. Az ostya bármelyik nagyobb élelmiszerboltban megtalálható. A pudingot sem szükséges külön megfőzni. Aki szereti, kevés mazsolával és/vagy dióval gazdagíthatja.
Hozzávalók 1 őzgerinchez:
*25 dkg vaj
*20 dkg porcukor
*2 nagyobb tojás
*2 ek rum
*2 tasak csokoládés pudingpor
*2 ek cukrozatlan kakaópor
*10 dkg ostya (ez 6 lap)

Egy nagyobb tálban az ostyalapokat kisebb darabokra törjük. Egy őzgerincformát kibélelünk folpackkal úgy, hogy minden oldalán túllógjon.
Két egymásra helyezhető edényt készítünk. A nagyobbikban vizet forralunk, de úgy, hogy a felső edény alja ne érjen bele a vízbe. A felső edényben a vajat a porcukorral, kakaóporral olvadásig melegítjük. Lehúzzuk a tűzről, és hozzáadjuk a tojásokat, rumot, pudingport, majd mérsékelt lángon, folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzzük.
A kakaós masszát alaposan összeforgatjuk az apróra tört ostyával, a formába kanalazzuk, és jól belenyomkodjuk. Befedjük a folpackkal. Legalább egy éjszakát hűtőben pihentetjük, hogy megszilárduljon. Másnap a bordák mentén egy éles késsel csodásan szeletelhető.

A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

2 megjegyzés:

  1. Nekem ezekkel az arányokkal nem lett jó. Nem kellett a 6 ostyalap, szinte csak a fele.
    Mivel nem főztem meg előre a pudingot, így éreztem a "háttérben" a "lisztes" ízt. Legközelebb kevés előfőzőm a pudingot és akkor elfogy az egész ostyalap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a bő fél év alatt kb. 5 alkalommal készítettem el, egyszer sem volt vele hasonló probléma. Mindig a megadott mennyiségekkel dolgoztam és az ostya szépen beszívta a masszát, ami nekem pont elég volt hozzá.

      Törlés