PrintFrendly

2018. január 4., csütörtök

Teljes kiőrlésű palacsinta alaprecept

Most, hogy egy picit a megszokott dolgokon túllépve, egy kicsit egészségesebb vonalat követve, egy nagy kedvencünket készítettem el más alapanyagokból. A végeredmény engem is nagyon meglepett. Bevallom, sokkal rosszabbra számítottam. Pedig a kész palacsinta könnyű, puha, nem törik, nem szakad. Persze a teljes kiőrlésű liszt jellegzetes íze érezhető, de a palacsinta élvezeti értéke megmaradt. Jó szívvel ajánlom mindenkinek.
Hozzávalók kb. 14 db palacsintához:
*25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
*1 nagy csipet só
*2 nagyobb tojás
*1/2 ek négyszeres erősségű édesítő
*3 ek olaj
*3,5 dl cukormentes mandulatej
*2,5 dl szénsavas ásványvíz

A tojásokat simára keverjük az édesítővel, sóval, majd hozzáadjuk a lisztet. A tejet, vanília kivonatot, olajat és végül a vizet fokozatosan adagolva csomómentesre keverjük.
1 órát pihentetjük.
Olajjal vékonyan kikent, felforrósított serpenyőben sütjük.

A Facbookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

6 megjegyzés:

  1. Elkészítettem a palacsinta tésztát.Nem nyírfa hanem gyümölcs cukorral.Egy óra múlva sütöm.Szeretek sütni főzni így 45 évesen.

    VálaszTörlés
  2. Kisűltek a palacsinták.Elégedett vagyok.Köszönöm.A recept nagyon jó!

    VálaszTörlés