PrintFrendly

2016. szeptember 20., kedd

Rántott sütőtök



Láttam a tévében egy reklámot, amiben azt mondják, hogy a magyarok mindent kirántanak. Nos, ezzel egyet kell, hogy értsek. Már régóta izgatta a fantáziámat, hogy ha a cukkini és a tök olyan finom ezen a módon elkészítve, akkor milyen lehet a sütőtök. Legutóbbi vásárlásunk alkalmával be is szereztünk egy sonkatököt. Ennek a keskenyebbik és hosszabb részét használtam fel. Kicsit féltem, hogy a kemény zöldség majd átsül-e kellőképpen puhára, de tökéletes lett. DE! a család fenntartásokkal fogadta. Volt, akinek nem jött be a kissé édes zöldség ebben a formában. De én nagyon szerettem. 
A kissé különlegesebb ételek kedvelőinek érdemes kipróbálni.
Hozzávalók 4 főre:
*1 nagyobb sonkatök hosszabb része
*1 kk só
*1 csésze liszt
*3 kisebb tojás
*1,5 csésze zsemlemorzsa
*Kb. 3 dl olaj a sütéshez.

A megtisztított tököt kb. 3 mm vastagra felkarikázzuk. (Mivel elég kemény, a késsel érdemes óvatosan bánni.)
Sütőtök karikákat meghámozzuk, sóval meghintjük és félretesszük. (Kevés levet ereszt.)
Közben előkészítünk három tálat. Az elsőbe szórjuk a lisztet, a másodikba a tojásokat kissé felverjük, a harmadikba pedig a zsemlemorzsát adagoljuk.
Egy tálba olajat forrósítunk.
A tökkarikákat először megforgatjuk a lisztben, utána a tojásban, végül a morzsában.
Forró olajban, közepes lángon szép pirosra sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése