PrintFrendly

2021. január 10., vasárnap

Fokhagymás-rozmaringos kacsasült

Kaptam egy egész kacsát. Ezúton köszönöm szépen Tündének! Szétbontottam és a vastagabb részeit tepsibe raktam. Puha, omlós sült lett belőle, amit a kertben szedett friss rozmaringgal és jó sok fokhagymával ízesítettem. Hagymás-pirított káposztás tört krumplit kínáltam hozzá.

Hozzávalók 4 személyre
*1 közepes kacsa vastagabb részei (comb, mell, szárny)
*1 ek zsír
*2 nagy ág friss rozmaring
*5-6 nagy gerezd fokhagyma
*1 dl húsleves alaplé
*só
*őrölt fekete bors

Körethez:
*40 dkg krumpli
*1 nagy fej vöröshagyma
*só
*őrölt fekete bors
*fűszerpaprika
*25 dkg reszelt káposzta
*őrölt köménymag
*kevés olaj
 
Egy közepes tepsit kikenünk zsírral. A megtisztított, lecsepegtetett húsdarabokat megszórjuk sóval, borssal és tepsibe sorakoztatjuk. Mellérakjuk a friss rozmaring ágakat és a kés lapjával kicsit megnyomott fokhagyma gerezdeket. Hozzáöntjük az alaplét. Lefedve 200 fokos sütőben addig sütjük, míg a hús megpuhul. Érdemes villával vagy hústűvel ellenőrizni. Nálam ez most 100 perc volt. A fedőt levéve, gyakran locsolgatva kicsit még pirítjuk.
A körethez a megpucolt és felkockázott krumplit puhára főzzük. leszűrjük és áttörjük. A hagymát kevés olajon megfonnyasztjuk, megszórjuk fűszerpaprikával és a krumpliba keverjük. A reszelt káposztát kevés olajon megpirítjuk és ízesítjük sóval, borssal, őrült köménymaggal. Ezt is a hagymás krumpliba forgatjuk. Melegen a hússal kínáljuk.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése