PrintFrendly

2017. február 25., szombat

Egyszerű citromos szelet



Ez egy olyan süti, amit már régen szerettem volna elkészíteni, mert nagy citromrajongó vagyok. Picit halogattam, mert ezek a nyújtott lapos sütik nem éppen a szívem csücskei, de aztán rávettem magamat, és nem is volt olyan szörnyű.
A tésztával könnyű volt bánni, nem ragadt, és szépen megemelkedett sütés közben. A krémtől pedig kellemesen citromos süti lett a végeredmény. Alig vártam, hogy megpuhuljon, és végre lehessen kóstolni. Érdemes volt vele dolgozni, biztosra veszem, hogy máskor is asztalra kerül majd.
Hozzávalók:
Tésztához:
*30 dkg liszt
*1 tasak sütőpor
*1 nagy csipet só
*10 dkg porcukor
*0,5 kezeletlen citrom reszelt héja
*1 nagyobb tojás
*5 dkg margarin
*2 púpos ek tejföl

Krémhez:
*3 púpos ek liszt
*3 dl tej
*20 dkg porcukor
*20 dkg margarin
*1 kezeletlen citrom leve és reszelt héja

A lisztet elkeverjük a sóval, sütőporral, porcukorral, hozzáadjuk a tojást, margarint, reszelt citrom héját, és annyi tejfölt, hogy nyújtható tésztát kapjunk.
Három egyenlő részre osztjuk. Ezeket sütőpapíron egyenként 20*30 cm nagyságú téglalapra nyújtjuk, és közepes tepsi hátára emeljük.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 7-8 perc alatt megsütjük.
Hagyjuk kihűlni. Közben a krémhez a lisztet simára keverjük a tejjel és mérsékelt lángon, állandó kevergetés mellett sűrűre főzzük. Kihűtjük, és hozzáadjuk az előzőleg elkevert porcukor-margarin- citromlé, és héj keveréket.
Az egyik lapot lefektetjük, majd rásimítjuk a krém felét, ráhelyezzük a középső lapot, majd megkenjük a maradék krémmel és befedjük a harmadik lappal.
Lefedve legalább egy éjszakára hűtőbe rakjuk, hogy a tészta szépen megpuhuljon.
Másnap egy éles késsel felszeleteljük, majd porcukorral vékonyan megszórva kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése