PrintFrendly

2018. szeptember 2., vasárnap

Cavatelli tészta házilag, tojás nélkül


Imádok házi tésztát készíteni, mostanában inkább a tojás nélküli változatot szoktam előnyben részesíteni. Már régen izgatta a fantáziámat egy bizonyos formázás, amiről több videót is megnéztem a világhálón. Ez a tészta pedig a cavatelli. Van, aki sima felületen, van ki bordázotton csinálja. Én utóbbit választottam. Elsőre kicsit bonyolultnak tűnhet, de tényleg nem az. Az első pár darab után már megy, mint a karikacsapás.
Egy kis segítség videó formájában ITT.
Hozzávalók 2-3 személyre:
*20 dkg durum búzaliszt
*Kb. 1 dl víz

A lisztet összedolgozzuk a vízzel, golyót formázunk. Becsomagolva fél órát pihentetjük. 
A tésztából kisebb darabot tépünk, 1 cm vékony rudat sodrunk, amit 1,5 cm-es darabokra vágjuk. 
A darabokat egyenként a hüvelykujjunkkal végigsodorjuk a csigabordázón.
Bő, sós vízben kifőzzük, vagy ha később szeretnénk elkészíteni, akkor tálcára sorakoztatva fél óra alatt lefagyasztjuk, majd zacskóba téve mehet a mélyhűtőbe (így nem ragadnak össze). Felhasználáskor pedig egyszerűen lobogó vízbe dobjuk kiengedés nélkül. 

A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

2 megjegyzés: