PrintFrendly

2020. december 2., szerda

Hájas sütemény

Ez az a sütemény, ami eddig mumus volt. Gyerekként sokat láttam, ahogy Anyukám készítette, de jómagam egyedül még sohasem sütöttem. Most megkértem Anyukámat, adja az instrukciókat, én pedig elkészítem. Nem is olyan nehéz. A hájat is Ő hozta, egy disznóvágás alkalmával kapta. Most már biztos vagyok benne, hogy legközelebb egyedül is menni fog.

Hozzávalók egy gáztepsihez:
Kenegetőhöz:
*50 dkg sertésháj
*20 dkg liszt
Tésztához:
*40 dkg liszt
*1 csapott tk só
*2 tojás sárgája
*6 púpozott ek tejföl
*1 ek 10 %-os ecet (vagy 1/2 ek 20 %-os)
*ha szükséges kevés víz
Töltelékhez:
*szilvalekvár
Tálaláshoz:
*Porcukor
 
A hájat lehártyázzuk, húsdarálón ledaráljuk és a liszttel összedolgozzuk. 
Egy másik tálban a liszthez adjuk a sót, a tojások sárgáját, az ecetet, a tejfölt és jó alaposan kidolgozzuk. Ha keménynek érezzük, akkor kevés vízzel lazíthatjuk. A tészta akkor jó, ha elválik az edény falától. Lisztezett felületen kb. 1 cm vékonyra és téglalap alakúra elnyújtjuk. A hájas lisztet egyenletesen elkenjük rajta. 
A pogácsáknál megszokott módon hajtogatjuk. A felső harmadot középre hajtjuk, erre az alsó harmadot. A bal oldalt középre, majd a jobb oldalt erre hajtjuk. Letakarva 20 perc pihentetések beiktatásával háromszor hajtogatjuk. 
A végén ujjnyi vastagra nyújtjuk. Gázláng felett felforrósított késsel 4*7 cm-es téglalapokat vágunk, a közepére rakunk egy kevés szilvalekvárt, majd kettéhajtjuk. 
Sütőpapíros tepsibe rakjuk. Nem szükséges sok helyet hagyni a sütik között. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30-35 perc alatt megsütjük. 
Porcukorral megszórva kínáljuk.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése